Jardi d’Jo Showcase

Jardi d’Jo is een jong Frans familiebedrijf met internationale ambities. Zij produceren en verdelen duurzame tuinproducten gebaseerd op vilt uit gerecycleerde PET-flessen. Een heel innovatief productengamma dat meerwaarde biedt voor zowel de consument als de winkelier en dat op een verantwoordelijke manier omgaat met de schaarse grondstoffen van onze planeet. Kortom, een uniek assortiment, een merk met een boodschap, een verhaal dat moet verteld worden. Iets waar wij ons met hart en ziel kunnen achter zetten.

Na een eerste korte maar vruchtbare samenwerking tijdens het seizoen 2017 besloot Jardi d’Jo om CrissCrossing als vaste marketing partner voor Europa onder de arm te nemen. Samen werkten we aan de commerciële ontwikkeling, gaande van digitale marketing tot het uitwerken van winkelconcepten.

N

Uitwerken van de communicatiestrategie

  • doelgroepbepaling en creatie van persona’s
  • behoefte-analyzes meerwaardeaanbod
  • uitwerken van een selectie kanalen en communicatieplanning
  • customer journey: van digitaal tot in-store
  • branding en positionering
N

Uitwerken van de verschillende media

  • meertalige website
  • sociale media ontwikkeling
  • content creatie
  • ontwikkeling van installatie-en productvideo’s
  • uitwerken van instore concepten (POS)
  • verkoopsdocumenten voor de lokale verdelers
N

Gebruik van de media

  • Interactie met de community via sociale media
  • Ondersteuning van de verkooppunten
N

Advertising

  • Online advertising campagnes
  • Wedstrijden

Enkele uitdagingen

E
Het gaat om innovatieve oplossingen die aangeboden worden aan een traditionele markt
E
De klant is gevestigd in Frankrijk, de sales director reist Europa rond, wij werken vanuit Gent
E
Het budget is heel strikt vastgelegd en de klant wil op ieder moment een vinger op de pols houden
E
De klant wil vaste voet krijgen in enkele kernmarkten in Europa, dus alle communicatie moet 4-talig zijn

Transparantie

E
Duidelijke afspraken met klant over timing en budget
E
Online opvolgen van de dagelijkse werking
E
Wekelijkse Skype-calls voor persoonlijke updates

The CrissCrossing team did a very good job on our Jardi d’Jo project. At the beginning they work on a deep analysis of our industry and products which allowed them to really understand our environment. They came up with a lot of ideas to help the promotion of our new products. They were also able to formalize and structure our ideas in a clear and easy-to-understand message. I would definitely recommend the CrissCrossing team.

Sebastian Luche

International Sales Manager, Jardi d'Jo

Waarom CrissCrossing?

Met ons als marketing partner aan uw zij kan u zich volop concentreren op de kernactiviteiten van uw onderneming. Wij streven naar een symbiose die u sterkt in uw groei. Samen met u zorgen we er voor dat uw doelgroep weet welke (meer)waarde uw bedrijf voor hen betekent.

Tijd voor een gesprek?

Geen verkooppraatjes, maar een open gesprek. Vertel ons wat je beter wil doen. Wij zullen de verschillende mogelijkheden schetsen en een voorstel doen waar te starten. En indien we je echt niet kunnen helpen, dan zullen we je dat zeker ook vertellen.

Ga zorgvuldig om met persoonsgebonden gegevens

Als organisatie moet u vanaf 25 mei 2018 kunnen aantonen welke persoonsgegevens u verzamelt, hoe u deze data gebruikt en hoe u ze beveiligt (of u dit nu in uw datacenter of in de cloud buiten de EU beheert). Hier meer info over GDPR of contacteer ons.