Google Adwords certified - een continu leerproces om meer uit je site te halen

Google Adwords certified – een continu leerproces om meer uit je site te halen

Naast ‘samenwerken’ is ‘leren’ is een continu proces om succesvol te zijn in deze snel veranderende wereld. Om niet alleen ‘bij’ te zijn, maar zelfs ook om mee(r) vooraan te lopen, spenderen wij 20% (!) van onze tijd aan onderzoek van nieuwe tools, technieken en screenen van innovaties. Zo ontwikkelen we vaardigheden waar onze klanten direct baat bij hebben.

Eind september 2014 behaalde Koen Vuylsteke (CrissCrossing) het certificaat van Google Adwords (specialisatie Advanced Search). Google is de meest gebruikte zoekrobot ter wereld, een ideale plaats om je producten of diensten in de kijker te zetten en bezoekers naar je site te trekken. Via Google Adwords krijg je de mogelijkheid om bovenaan of naast de zoekresultaten advertenties te plaatsen.

Wanneer een bezoeker een zoekwoord ingeeft in Google (en aanverwante sites), wordt er een veiling georganiseerd tussen alle partijen die dit zoekwoord gebruiken in hun Adwords-campagne. Maar let op: in tegenstelling tot andere veilingen is het niet zo dat het hoogste bod de hoogte plaats aangeboden krijgt.

Om een goede positie te verkrijgen in de advertentieruimte, moet je een goede balans vinden tussen:

  • een accuraat zoekwoord
  • aantrekkelijke advertenties
  • relevante informatie op de bestemmingspagina
  • een correct bod op de ‘zoekwoordenveiling’

Deze juiste balans vinden vergt de nodige studie, analyse, creativiteit en inlevingsvermogen in de leefwereld van de potentiële bezoeker.  Hoe doelgerichter je adverteert, hoe groter de kans dat je de juiste potentiële klanten naar je site trekt.

Dit is een investering van tijd en budget, maar dit loont reeds na enkele maanden. Aangezien je enkel betaalt wanneer er iemand effectief op de advertentie klikt, kan je perfect binnen het vooropgestelde budget blijven. In tegenstelling tot de traditionele advertenties kan je met Google Adwords perfect weten hoeveel je uitgeeft en wat het je opbrengt! Wens je meer te weten wat Google Adwords voor jou kan doen, of je wenst eens een proef-campagne te doen om voeling te krijgen met de mogelijkheden, aarzel dan niet contact met ons op te nemen.

Gaat u akkoord met dit artikel?

Waarom CrissCrossing?

Met ons als marketing partner aan uw zij kan u zich volop concentreren op de kernactiviteiten van uw onderneming. Wij streven naar een symbiose die u sterkt in uw groei. Samen met u zorgen we er voor dat uw doelgroep weet welke (meer)waarde uw bedrijf voor hen betekent.

Tijd voor een gesprek?

Geen verkooppraatjes, maar een open gesprek. Vertel ons wat je beter wil doen. Wij zullen de verschillende mogelijkheden schetsen en een voorstel doen waar te starten. En indien we je echt niet kunnen helpen, dan zullen we je dat zeker ook vertellen.

Ga zorgvuldig om met persoonsgebonden gegevens

Als organisatie moet u vanaf 25 mei 2018 kunnen aantonen welke persoonsgegevens u verzamelt, hoe u deze data gebruikt en hoe u ze beveiligt (of u dit nu in uw datacenter of in de cloud buiten de EU beheert). Hier meer info over GDPR of contacteer ons.