Sommige retailers hebben koudwatervrees voor alles wat internet of online verkopen aangaat. Deze vrees wordt vaak gestuurd door onwetendheid. Nochtans heeft de handelaar al meer kennis in huis dan hij/zij zou denken: tenslotte is eCommerce gewoon commerce. Zelfde basisregels, zelfde producten, enkel het werken via dit kanaal vergt enige aanpassing. Maar je kan er nu wel best actief mee bezig zijn, anders dreig je uit de boot te vallen.

Bart De Waele, CEO van ‘digital agency’ Wijs, geeft in RetailDetail.be zijn interessante visie op verkoop via verschillende kanalen. Hierbij enkele lessen die hij meegeeft:

  • Ga uit van je sterktes en eigenheid
  • Beschouw een online klant als een reële klant die bij jou in de winkel komt
  • Besteed vooraf veel aandacht aan de uitwerking van de fulfillment en logistiek
  • Ga na waarom klanten bij jou terecht komen (en waarom niet)
  • Zorg er voor dat je virtuele winkel ook op mobiele apparaten een goede winkelervaring geeft (tablets!)
omnichannel

Het volledige artikel: ‘Goed nieuws voor retailers: Omnichannel is puur gezond retailverstand‘ (RetailDetail.be 09/01/2014)

Share